SCOALA DE SOFERI
Amatori si Profesionisti

Categorii:  -  B, C, CE, D

ATESTATE

(certificate de competenta profesionala)

 


Atestate

NOU!!

ATESTATE - CONDUCATORI AUTO

  • MARFA
  • PERSOANE
  • ADR + CISTERNE
  • PERSOANA DESEMNATA
  • TAXI
  • INSTRUCTOR
  • PROFESOR DE LEGISLATIE

Ce atestat (certificat) profesional trebuie sa detina un sofer profesionist si cum se obtine acest atestat?

Ce conditii trebuie sa indeplineasca un sofer?

Ce obligatii are un sofer care transporta marfa ADR?

Care este perioada de conducere, respectiv odihna?

 

Ce atestat (certificat) profesional trebuie sa detina un sofer profesionist si cum se obtine acest atestat?

Un sofer profesionist care efectueaza transport rutier cu vehicule a caror masa maxima autorizata este mai mare de 3.5 tone
trebuie sa obtina un atestat profesional (conform Ordin Nr. 521 din 19 martie 2007 ).

1. Cum se obtine un atestat de sofer?
Atestatul se obtine in urma absolvirii cursurilor de pregatire si promovarii unui examen, perioada de valabilitate fiind de 5 ani.
Atestatul se elibereaza de catre Ministerul Lucrarilor Publice prin ARR.

2.Unde se tin cursurile?
Cursurile se organizeaza in strada Victoriei nr.22 la Institutul Setar Bucuresti.

3.Ce conditii trebuie sa indeplineasca o persoana pentru a urma cursul de pregatire pentru atestat?
-sa aiba carnet de conducere corespunzator tipului de transport rutier.

Ce conditii trebuie sa indeplineasca un sofer?

1.Conditii la inscriere:

-cerere de inscriere
-buletin de identitate
-permis corespunzator categoriilor de transport rutier
-un act de studii

Ce obligatii are un sofer care transporta marfa ADR?

In cazul deteriorarii ambalajului sau cand din alte cauze marfa ori produsul periculos se imprastie pe drum, conducatorul este obligat
sa opreasca imediat, sa ia masuri de avertizare a celorlalti conducatori care circula pe drumul public si a persoanelor din jur,
sa semnalizeze pericolul cu mijloacele pe care le are la indemana si sa anunte administratorul drumului sau cea mai apropiata
unitate de politie.

Se interzice conducatorului de autovehicul care transporta marfuri sau produse periculoase:
- sa provoace socuri autovehiculului in mers;
- sa fumeze in timpul mersului ori sa aprinda foc la oprire sau stationare, la o distanta mai mica de 50 m de autovehicul;
- sa lase autovehiculul si incarcatura fara supravegherea sa, a insotitorului ori a unei alte persoane;
- sa remorcheze un vehicul ramas in pana;
- sa urmeze alte trasee sau sa stationeze in alte locuri decat cele stabilite;
- sa permita prezenta in autovehicul a altor persoane, cu exceptia celuilalt conducator, a insotitorilor sau a celor care incarca ori
descarca marfurile sau produsele transportate;
- sa pastreze in autovehicul rezerve de combustibil in ambalaje care nu sunt special confectionate in acest scop.

Care este perioada de conducere, respectiv odihna?

Conform legislatiei la nivel european stabilita pentru 2007 care se aplica in mod automat in Romania, ca stat membru UE,
perioada zilnica de condus nu poate depasi 9 ore, exceptie putand face numai 2 zile pe saptamana, cand aceasta poate fi
prelungita pana la 10 ore.
La cel mult 4 ore si jumatate de condus se prevede o pauza de 45 minute, care poate fi impartita in 15 minute, urmate de 30 de minute.
Durata maxima de condus nu poate depasi 56 ore pe saptamana, si pentru doua saptamani consecutiv aceasta nu poate depasi
90 de ore.
Perioada zilnica de odihna este de minimum 11 ore neintrerupte, ea putand fi redusa de trei ori pe saptamana pana la 9 ore.
Exista si posibilitatea segmentarii acestei perioade in doua: 3 ore urmate de alte 9 ore, astfel sa se ajunga la 12 ore pe zi.
La sfarsit de saptamana se impun 45 ore de odihna in continuu, acestea putand fi reduse in situatii speciale la 24 de ore. In acest caz,
insa, trebuie acordate soferilor compensatii similare de timp in cel mult 2 saptamani.
Orice perioada de odihna acordata drept compensatie trebuie atasata in continuarea altei perioade zilnice de odihna de cel putin 9 ore.
In situatia vehiculelor conduse de echipaje, timpul de odihna zilnica va fi de cel
putin noua ore în fiecare interval de timp de cel mult 30 ore.
In acceptiunea regulamentului AETR saptamana incepe luni la ora 0:00 si se incheie duminica la orele 24:00.
In contextul noilor reglementari privind timpii de condus si odihna, Ministerul Roman al Transporturilor a elaborat un proiect de lege,
care impune sanctiuni semnificative care pot ajunge si pana la suma de 5.000 de RON si pot fi aplicate atat firmei de transport
cat si soferului.
Pentru a vizualiza REGULAMENTUL (CE) NR. 561/2006 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN privind timpii de condus si odihna